Accueil>Les corpus textuels>Charte chFland042

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : (chFlan)
Responsable du corpus : -
Édition de la charte : -

chFland042

1267, 4 juillet.

Type de document: Charte: privilège.

Objet: Privilège accordé à la ville de Furnes par Guy, comte de Flandre et marquis de Namur, aux termes duquel les échevins sont autorisés à intervenir pour conclure des trêves et assurer la paix publique dans la ville.

Auteur: Guy, comte de Flandre et marquis de Namur.

Sceau: Guy, comte de Flandre et marquis de Namur.

Bénéficiaire: La ville de Furnes.

Support: Parchemin jadis scellé sur double queue; endommagé par déchirure dans la partie inférieure gauche; trous aux lignes 10, 13, 14, 15 et 16.

Lieu de conservation: Archives de la Ville de Furnes, Ville et Châtellenie, Anciennes Archives, Chartes, no 4.

Édition antérieure: L. Gilliodts-Van Severen, 1897, Coutumes des pays et comté de Flandre…, p. 60-62; R. Mantou, 1987, Documents linguistiques de la Belgique romane. II. Flandre occidentale et Flandre orientale, p. 52-53.

Verso: La premiere des triewes (XIIIe s.). — De treugis furnensis (XIVe s.). — Furnis (XIVe s.). — Privilegu […] (XIVe s.).

1 Nous, Guis, cuens de Flandres et marchis de Namur, 2 faisons savoir à tous 3 ke nous à nos eschevins et à \2 le conmunitei de nostre vile de Furnes, pour bien de pais, avons otroié et otroions ke li eschevin de \3 nostre vile de Furnes devandite, sour tous les contens et les descordes ki avenues sunt dont pais n'est \4 encore faite, et sour ceaus ki avenront d'ore en avant, dont mals poroit venir à nostre vile \5 u as bourgois de le dite vile, puiscient prendre d'ore en avant de-par nous boenes triewes \6 et loiaus de tous ceaus qu'il poront trouver dedens l'eschevinage de le vile de Furnes, \7 dont ke il soient, si com il lor samblera boen, pour tenir en pais nostre vile devandite et \8 nos bourgois de le dite vile; 4 et ke nos baillius soit tenus de conjurer et de semonre \9 nos eschevins de le dite vile à prendre ces triewes à le requeste de ceaus ki les requerront \10 u à le requeste des eschevins [devandis], se il lor samble mestier ke ces triewes soient prises, \11 et en tel maniere ke, se nos baillius n'estoit presens, ke li eschevin devandit u li doi \12 de eaus puiscient prendre ces triewes si com il lor samblera boen, pour tous mals abatre; \13 5 [et] [ke] cil à cui on demandera ces triewes soient tenu de douner triewes au dit des \14 [eschev]ins et de tenir bien et loiaument ces triewes, sans enfraindre, dusques au jour ki \15 [mis] [s]era, sour le forfait de soisçante lib. de nostre mounoie de Flandres. 6 Et est à savoir \16 [ke] ki ces triewes escondiront, il seront envers nous en forfait de soissçante lib. de \17 nostre monoie devandite à chascune fois qu'il les escondiroit, et les puet on tenir pour \18 le fourfait u pour les forfais desqu'à tant qu'il aura finei à nostre bailliu et qu'il \19 aura les triewes dounees. 7 En tesm[oign]age de la quele chose et pour la perpetuele \20 pais de nostre vile de Furnes nous avons dounees ces presentes letres saielees de nostre saiel \21 as eschevins et à la conmunitei de nostre vile de Furnes devandite, 8 qui furent dounees l'an \22 del Incarnation mil et soissçant [1] set, le deluns aps la feste saint Pierre et saint Pol.
Notes de transcription
[1] La lettre eest en caractère plus petit.