Accueil>Les corpus textuels>Charte chFland026

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : (chFlan)
Responsable du corpus : -
Édition de la charte : -

chFland026

1264, 18 juin.

Type de document: Charte: vente.

Objet: Vente à l'abbé et au couvent de Loos par Marguerite, comtesse de Flandre et de Hainaut, avec le consentement de son fils Guy, comte de Flandre et marquis de Namur, moyennant quarante sous de monnaie de Flandre par bonnier, de cent vingt-quatre bonniers de friche, grevés, de douze deniers de cens par bonnier à payer à la recette des friches du Métier de Gand.

Auteur: Marguerite, comtesse de Flandre et de Hainaut.

Sceau: Marguerite, comtesse de Flandre et de Hainaut, et Guy, comte de Flandre et marquis de Namur, son fils.

Bénéficiaire: L'abbé et le couvent de Loos.

Autres Acteurs: Guy, comte de Flandre et marquis de Namur, fils de Marguerite.

Support: Parchemin jadis scellé de deux sceaux sur cordonnets de soie rouge.

Lieu de conservation: Archives de l'État à Gand, Abbaye d'Oosteeklo, no 17.

Édition antérieure: R. Mantou, 1987, Documents linguistiques de la Belgique romane. II. Flandre occidentale et Flandre orientale, p. 34-35.

Verso: Coop van .c. en .xviij. bunderen […] (XIIIe s.). — Den coop van .c. en .xiiij. bundren […] (XIVe s.).

1 Nous, Margherite, contesse de Flandres et de Haynau, 2 faisons à savoir à tous 3 ke nous à nos chiers amis en \2 Nostre Segneur l'abei et le couvent de Los, del ordene de Cysteaus, avons vendu 4 cent vint et quatre bouniers de nostre \3 wastine, ensi conme ele est gisans en une piece entre les quatre vins bouniers de wastine les nonains de Eclo par devers \4 orient, et s'estent par devers occident juskes à la Crois au-But, et par devers miedi joignent il au muer de Enam, et par de\5vers septentrion à nostre wastine, chascun bounier pour quarante sols de la monoie de Flandres, des queus deniers nous \6 nos tenons bien a paiiés del abei et dou couvent devant dis, en boene monoie et bien contee. 5 Et les doivent tenir de nous \7 et de nos successeurs, segneurs de Flandres, par douze deniers de cens de la monoie devant dite, à paier pour chascun bounier \8 à nos briés des wastines dou Mestier de Gant, chascun an perpetuement à la Saint Remi. 6 En tesmoignage et en confermance \9 de la quel chose nous avons dounei ces presentes letres al abei et au couvent devant dis, seelees de nostre seel. 7 Et nous, Guis, \10 fius à la noble contesse devant dite, cuens de Flandres et marchis de Namur, le vendage deseure dit et devisei loons \11 et greons et prometons à tenir fermement à tous jours. 8 En tesmoignage et en seurtei de la quel chose nous avons mis nostre \12 seel à-ces presentes letres 9 ki furent donees en l'an del Incarnation Nostre Segneur Jhesu Crist mil deus cens soissante et \13 quatre, le mekredi aprés la Trinitei.