Accueil>Les corpus textuels>Charte chFland020

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : (chFlan)
Responsable du corpus : -
Édition de la charte : -

chFland020

1262, 11 novembre.

Type de document: Charte: nomination.

Objet: Désignation par le Métier de Bruges des cinq notables chargés d'estimer de quinzaine en quinzaine les profits et dommages entraînés par l'aménagement, dans les limites de la châtellenie de Bruges, du canal allant de Damme à Gand.

Auteur: Non annoncé.

Sceau: Échevins de Gand.

Support: Parchemin jadis scellé sur double queue.

Lieu de conservation: Archives de l'État à Gand, Chartes des comtes de Flandre, Fonds autrichien, sans cote.

Édition antérieure: R. Mantou, 1987, Documents linguistiques de la Belgique romane. II. Flandre occidentale et Flandre orientale, p. 28-29.

1 Sachent tout ke tele est li ordenance dou fosseit ki va dou Dam vers Gant entre ceaus \2 de Gant et ceaus dou Mestier de Bruges, faite par lor conmun assens, 2 ke des proufis des terres et dou \3 tresfons et des damages fais pour l'okison de cel esseu sont cil dou Mestier de Bruges, par cui terre cil esseus \4 doit aleir, assenti en mon segneur Watier le Grant, en mon segneur Watier de Coukeleirs, en mon segneur Watier \5 de Heyle, en Bauduin Reinfin, balliu de Bruges, et en Watier le Wilde, balliu de Gant, en tel maniere \6 ke ce ke cil ciunc u li plus grans partie d'eaus dira u ordenera de ces choses devant dites sera tenu \7 ferm et estable. 3 Et se li uns de ces ciunc moroit ançois ke ce fust fait, li pooirs en demoerroit \8 à ceaus ki vif remanroient. 4 Et cist devant dit diseur doivent dire lor dit de quinzaine en \9 quinzaine dusques à-dont ke li devant dis esseus soit passeis le castelerie de Bruges et quinzaine \10 aprés. 5 En tiesmoignage de le quel cose, nous, li eskevin de Gant, avons ces lettres fait \11 seeler de nostre seel, 6 ki furent dounees en l'an del Incarnation .MCCLX. et deus, le jour \12 saint Martin en yver.