Accueil>Les corpus textuels>Charte chHain112

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : (chHain)
Responsable du corpus : -
Édition de la charte : -

chHain112

1269 (n. st.), 1-7 mars.

Type de document: Charte: cession.

Objet: Cession par Étienne de Froidmont à son fils Jean de Froidmont et à son gendre Jean Bocet, avec l'accord de son autre fille, Catherine, et du mari de celle-ci, Gilles du Frasnoit, de neuf quartiers de terre gisant à Chercq, grevés d'un cens de deux deniers de Laon dû à Libert de le Court.

Auteur: Non annoncé.

Disposant: Étienne de Froidmont.

Bénéficiaire: Jean de Froidmont, fils d'Étienne, et Jean Bocet, gendre d'Étienne.

Autres Acteurs: Acte passé devant les échevins de Chercq et en présence de Watier le Porkier, justice et maire, représentant le seigneur.

Support: Parchemin. Aux bords supérieur et inférieur, les moitiés respectivement inférieure et supérieure de la devise «CYROGRAPHUM».

Lieu de conservation: Archives de l'évêché de Tournai (cure de Chercq, I, 37).

Édition antérieure: Ruelle, 1984, Documents linguistiques de la Belgique romane. I. Hainaut, p. 138-139.

Verso: C'est Jehan de Froimont et Jehan Bocet (XIIIe s.).

1 Sacent tout cil ki cest escrit veront et oront 2 ke Estievenes de Froimont a werpit, dounet et clamet quitte bien et loiaul\2ment 3 à Jehan de Froimont, sen fil, et à Jehan Bocet, ki se fille a, 4 .ix. quartiers de tiere ki gisent et sont en le justice et \3 en le poesté de Cerc, tenant à le tiere Jehan Catine, ki fu jadis Jehan Castagne. 5 Se ne doivent cil .ix. quartier de tiere \4 ke .ii. lonisiens de cens par en à Libiert de le Court à le Saint Remi. 6 Et parmi tant le doit cil Estievenes aquiter enviers ses en\5fans devant dis quitement et em-pais al assens des eskievins et si en a assenet partout à quan qu'il a et ara, et à lui et au sien, \6 pour l'aquitanche. 7 Et cis wers de cest yretage devant dit si est fais par concordanche que cil Estievenes et si enfant de\7vant dit ont faitte et estaulie entr-aus. 8 Et s'est assavoir ke Gilles del Frasnoit, ki a le fille Estievenon ki dis est, a gra\8et et loet, et il et Cateline, se femme, le werp des .ix. quartiers de tiere ki dit sont et si ont meismes cil Gilles et \9 Cateline, se femme, werpit et quitet tous les drois qu'il i avoient ne qu'il jamés à nul jour avoir i pooient. 9 Et pour \10 çou que ce soit ferme cose, estaule et bien tenue par kai nus tors n'en soit fais par oublianche à Jehan de Froimont ne \11 à Jehan Bocet ki devant sont dit, si en sont troy cyrografe fait sanlant, dont li moiiens est livrés en le main et en \12 le warde des eskievins dou liu, dont vous orés nomer les nons, si conme Estievenon de Froimont meismes, Pieron le Hu\13gier, Paien de le Ture, Jehan le Rike, Sohier le Fruitier, Colart dou Masiç et Jakemon, le fil Pepin de Warnavie; \14 et s'i fu Watiers li Porkiers conme justice et conme maires el liu del segneur. 10 Et si fu fait par le-gret de toutes les parties \15 ki i furent presentes, en l'an del Incarnation Jhesu Crist mil et .CC. et .LXVIII., el mois de març, en le premiere semainne.