Accueil>Les corpus textuels>Charte chDoubs289

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : (chDoubs)
Responsable du corpus : Martin Glessgen
Édition de la charte : -

chDoubs289

1269, 28 mai[a].

Type de document: Vidimus: promesse[b].

Objet: Promesse faite par Henri, comte de Saumes, de donner à Amé, seigneur de Faucogney, qui doit épouser sa fille Jenate, 100 livrées de terre, assises sur sa terre de Champagne, et deux mille livres, pour lesquelles il doit asseoir 1200 livrées de terre dans la châtellenie de Viviers, en suivant l'avis d'Henri, comte de Vaudemont. Si le comte de Saumes possède plus de 100 livrées de terre dans sa terre de Champagne, le nombre des livrées de terre à assigner sur la châtellenie de Viviers sera diminué d'autant. Amé de Faucogney tiendra ces terres jusqu'à ce que les 2000 livres lui aient été payées. Si Amé et Jenate meurent sans enfant, la terre reviendra au comte de Saumes. Ces dispositions sont prises avec l'accord de Ferry, duc de Lorraine, et d'Henri, comte de Vaudémont, qui s'engagent à les faire respecter.

Auteur: Henri, comte de Saumes.

Sceau: Sceaux du vidimus: Cunes, abbé de Morimond, Conrad, abbé de Lützel, et Jean, abbé de Bithaine. Sceaux de l'acte vidimé: Henri, comte de Saumes, Henri, comte de Vaudémont, et Ferry, duc de Lorraine.

Bénéficiaire: Amé, seigneur de Faucogney.

Support: Parchemin scellé de deux sceaux de cire brune sur double queue, 240x180.

Lieu de conservation: AD Doubs, BTC 21-23.

Verso: Mariage de la fille du comte de Saume et de Amé de Faucogney.

1 Je, Henris, cuens de Saumes, 2 fais conoissant à touz 3 que je ai donei à Haymonin, signor de Facoigni, Jenate, ma fille, en leal ma\2riaige, 4 et li doig cent livrees de terre à fors en cest mariaige, et li doi assoir en ma terre de Champegne au dit Henri, \3 conte de Vademont, 5 et avuec celes cent livrees de terre à fors devant dites, li doig je dous mile livres de fors en \4 mariaige, et por ces dous mile livres de fors, li doi je asseoir dous cenz livrees de terre à fors en la chastelerie de Vivi\5ers, ou de Pirre Percie [1], à resgart Henri, conte de Vademont, et Haimon, signor de Viler. 6 Et ce que je auroie plus en la terre de Champeigne \6 de cent livrees de terre à fors, lo sorplus doit tenir li devant diz Haimonins, et de tant moins des dous cenz livrees de terre, \7 lesqueles je li doi assigner por les dous mile livres devant dites. 7 Lesqueles dous cenz livrees de terre Haymonins doit tenir \8 sans neant choir des dous mile livres de fors, jusque tant que je li aie paiei cestes dous mile livres devant dites. 8 Et li doig \9 avuec tout ce en mariaige touz les chatés qu'il leverei et aurei receu en ces douz cenz livrees de terre, jusque tant que je \10 li aurai paiei les dous mile livres de fors devant dites entierement. 9 Et puis racheter les dous cenz livrees de terre \11 por dous mile livres outreemant, ou les cent livrees por ales por mil livres de fors. 10 Et s'il avenoit que cist mariai\12ges se defeist par mort sans hoir de Jenate et de Haimonin, ma terre me revanroit, et totes ces choses desus dites \13 soles et quites. 11 Et cest mariaige et ces covenances et lou don ai je fait par mon signor Ferri duc de Lorrenne et Mel\14chi, et par mon cosin Henri conte de Vademont, qui sunt tenu et ont crantei à moi faire tenir ces covenances, ensi cum \15 ales sunt ci desus devisees par ma proiere. 12 Et ont mis lor sees en ces presentes lettres, en tesmoignage de verité, \16 avuec le mien, par ma requeste, 13 lesqueles fuirent faites le mardi aps la feste saint Orben, l'an que li miliai\17res corroit par mil et dous cenz et saxante et nuef anz.
14 Et nos dans Cunes, abbes de Morimont, et \18 nos danz Conraz, abbes de Lucelant, et nos, frere Jehanz, abbes de Bitheinne, qui avuns vaü et leü l'origi\19(gi)nal de ceste lettre seinn et entier et sanz nule deffeceure, seelé des sees à honorables barons Ferri \20 duc de Lorrenne et Melchi, Henri conte de Vademont et Henri conte de Saumes, por certefier la tenor \21 de la lattre original, avuns mis nos sees en cest presant transgrit, 15 qui fui fais et seelez lo jor de Charesme-Entrant, \22 en l'an de grace mil .CC. et .LXIX.

Notes de fiche
[a] Date de l'acte vidimé.
[b] Vidimus de mars 1270 (n.st.) par Cunes, abbé de Morimond, Conrad, abbé de Lützel, et Jean, abbé de Bithaine, d'un acte du 28 mai 1269.

Notes de transcription
[1] Ou: Percié?