Accueil>Les corpus textuels>Charte chDoubs272

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : (chDoubs)
Responsable du corpus : Martin Glessgen
Édition de la charte : -

chDoubs272

1268, février (n. st.).

Type de document: Charte: vente.

Objet: Vente par [Hugues, duc de Bourgogne], contre 11000 livres de viennois, et 1000 livrées de terre assignées à Grozon, à Othon IV, comte palatin de Bourgogne, des droits sur le comté de Bourgogne, qu'il avait achetés à Béatrice, comtesse d'Orlemonde, sœur d'Alis de Méranie, comtesse palatine de Bourgogne. Othon doit aussi reprendre en fief du duc de Bourgogne Dole et le fief de Rochefort.

Auteur: [Hugues, duc de Bourgogne].

Sceau: [Hugues, duc de Bourgogne].

Bénéficiaire: Othon IV, comte palatin de Bourgogne.

Autres Acteurs: Béatrice, comtesse d'Orlemonde, sœur d'Alis, comtesse palatine de Bourgogne.

Support: Parchemin jadis scellé sur double queue, 210x160.

Lieu de conservation: AD Doubs, BTC 42-8.

Édition antérieure: J. Gauthier, 1908, Cartulaire des comtes de Bourgogne, no CCXXIV, p. 193-194.

Verso: de la vandue que li dux Hugues de Bourgogne fit à Othon de Borgogne de ceu qu'il avoit achaté de Beatrix de Ollemonde, suer madame Alix.

1 [Bour]goingnen, 2 façons savoir à touz ces qui verrunt ces letres 3 que nos avuns vandu, quité et outroyé \2 […] nos et por nos hoirs, à nostre chier cosin Othenin de Burgogne et à ses hoirs, 4 toutes les raisons et \3 […] que nos, ou li nostre, devuns avoir, ou poons ou conté de Burgogne, por chief de la vandue qui nos fu faite de \4 […] [da]me Beatrix, contesse de Ollemonde, suer la noble dame Alis, contesse de Burgogne, mere celu Othenin, 5 en la \5 […]ue por nos ne por noz hoirs, ne poons, ne devons des or en avant riens demander ne reclamer, 6 et por \6 ceste vandue, lidiz Otthenin, por sum sairemant, nos est tenuz et a promis doner, randre et paier onze mille livres de \7 viennois, à nos ou à noz hoirs, ou nostre comandemant, en deniers contanz, et nos doit assooir, assigner et delivrer, dedenz \8 la ville de Grouson et en l'apertenance, mil livrees de terre à viennois, en heritaige nos et à noz hoirs chascun an à prendre \9 mil livres de viennois, 7 et se il ne nos poooit faire cele assise estauble, il doit nos et à noz hoirs de ses autres choses parfaire \10 et faire valoir et paier lesdites mil livres […] [1] an à touz jors, 8 et doit prendre et tenir cilz Otthenin \11 et li sien, de nos et des noz, en fey, Dole et les apertenances totes, et le fey de Rochefort, le chastel, la ville \12 et les apertenances, por la raison de ceste vandue desusdite, que faite avuns, et quitee et delivree à celu Otthenin \13 et à ses hoirs, por nos et por noz hoirs, si cum il est desus dit, 9 et avuns ces choses promises garder et tenir \14 en bone foi, por nostre sairemant, senz aller encontre. 10 En tesmoignage, nos en avuns bailliés ces presentes \15 letres, seelees de nostre seel, à celu Otthenin. 11 Ce fu fait en l'an de grace mil .CC. sexante et set, \16 ou mois de fevrier.
Notes de transcription
[1] Tache.