Accueil>Les corpus textuels>Charte chDoubs256

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : (chDoubs)
Responsable du corpus : Martin Glessgen
Édition de la charte : -

chDoubs256

1266, novembre.

Type de document: Charte: hommage.

Objet: Hommage de Jean, seigneur de Til-Châtel, à Hugues, comte palatin de Bourgogne, et Alis, sa femme, pour mille livres d'estevenants, réserve faite des fidélités dues à l'évêque de Langres, au duc de Bourgogne, à Jean [de Chalon], comte de Bourgogne, seigneur de Salins, et au roi de Navarre. Il reprend d'eux ses possessions de Vérones, et la gonfalonie du Comté de Bourgogne, et promet de ne pas faire hommage à Jean de Chalon, seigneur de Rochefort, ni à ses frères[a], et d'aider le comte et la comtesse contre eux.

Auteur: Jean, seigneur de Til-Châtel.

Sceau: Jean, seigneur de Til-Châtel, et Gui de Rans, seigneur des Roches.

Bénéficiaire: Hugues, comte palatin de Bourgogne, et Alis, sa femme.

Support: Parchemin jadis scellé de deux sceaux sur double queue, 290x140.

Lieu de conservation: AD Doubs, BTC 53-6.

Édition antérieure: J. Gauthier, 1908, Cartulaire des comtes de Bourgogne, no CCXIV, p. 186.

1 Je, Jehanz, sires de Trichastial, 2 faiz savoir à touz ces qui verrunt ces presantes lettres 3 que ge, de ma bone volunté, fuz devenuz hons, por moi et por mes \2 hores, à tou jors mais, au noble baron Hugun, conte palazin de Borgoinne, et à la noble dame Aalis, contesse palazine de Borgoinne, ansinc con ge et mi \3 devantier le soliens estre. 4 Ce est asavoir sauve la fëauté l'avesque de Loingres, le duc de Borgoinne, Jehan, conte de Borgoinne, soignor de Salins, et le \4 roi de Navarre, 5 por mil livres d'estevenans, les queles j'ai receues an bone monoie nombree. 6 Et por ces devantdiz deniers, j'an ai repris de lor quanque \5 j'avoie à Verones an ma demeneure, et le doi faire valoir cent livrees de terre, et se neant an defailloit, ge le doi parfaire autre part à l'esgart de dues \6 prodommes, 7 et quique soit sires de Trichastial doit tenir cedit fié doudit Hugues, conte palazin de Borgoinne, et de ladite Aalis, contesse palazine de Borgoinne, \7 et de lor hoirs à tou jors mais. 8 Et por avoir plus grant reconossance doudit homenaige, j'an ai repris la confenomie dou contey de Borgoinne ansinc com ge \8 et mi devantier la soliens tenir, saul ce que ge ne mi hoir n'an poons demander ne rante, ne issue, ne nule redevance por achoison de la devandite con\9fenenie, por ce que ge m'an tain por bien paiez à touz jors mais et por moi et por mes hoirs. 9 Aprés ge faiz savoir que ge ne mi hoirs ne devons ne poons \10 faire homenaige ne fié anvers mon soignor Jehan de Chalon, soignor de Roichefort, ne anvers ses freres de par sa mere, ne anvers lor hoirs, que soit an\11contre ledit Hugues conte palazin de Borgoinne, ne ancontre ladite Aalis, contesse palazine de Borgoinne, ne ancontre lor hoirs, 10 ainçoiz fuz tenuz et ge e mi hoir d'aidier et \12 de defandre ledit conte de Borgoinne et ladite contesse et lor hoirs, comme mes soignors, anvers ledit Jehan de Chalon soignor de Roichefort, et anvers ses freres de par sa \13 mere et anvers lor hoirs an bone foi. 11 Et por ce que ceste chose soit ferme et estauble à tou jors mais, ge, por moi et por mes hoirs, ai mis mon seal \14 an-ces presantes lettres et ai proié à mon bon ami et à mon bon coisin mon soignor Guion de Rans, soignor de Roiches, que il mete son seal avec le \15 mien an ces presantes lettres. 12 Et ge, Guiz de Rans, sires de Roiches, à la priere doudit Jehan, soignor de Trichastial, mon bon ami et mon bon coisin, ai mis mon \16 seal avec le suen an ces presantes lettres, 13 que furent faites an l'an de l'incarnation de Nostre Soignor mil et dues cenz et sexante et sex, \17 ou mois de novembre.
Notes de fiche
[a] Les fils de Jean de Chalon, comte de Bourgogne et seigneur de Salins, et d'Isabelle de Courtenay, c'est-à-dire Etienne de Chalon, seigneur de Vignorri, et Pierre de Chalon, dit Bovier.