Accueil>Les corpus textuels>Charte chDoubs243

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : (chDoubs)
Responsable du corpus : Martin Glessgen
Édition de la charte : -

chDoubs243

1266, juin.

Type de document: Charte: accord.

Objet: Accord entre Guyot, dit Ferriers, de Salins, et sa femme, d'une part, et l'abbé et le couvent de Saint-Vincent de Besançon, d'autre part, au sujet des terres tenues par feu Hugues, dit Dongeas, de Foucherans, à Torpet, de la maison de Bonnevaux. Ils en tiendront le quart pour un quart de bichet de froment de rente annuelle.

Auteur: Guyot, dit Ferriers, de Salins, et sa femme.

Sceau: Chapitre de Saint-Maurice de Salins.

Bénéficiaire: L'abbé et le couvent de Saint-Vincent de Besançon.

Support: Parchemin jadis scellé sur simple queue, 270x80.

Lieu de conservation: AD Doubs, 1 H 261-56.

Verso: Cense de la moitié d'un demi bichat de froment à paier à la Saint Martin. Layette 73 paquet D. Accord touchanz la cense de la moitié d'un demi bichet de froment à l'abbé de Saint Vincent, en la maison de Bonevaus, par Guyon Ferrier, de Salins, comme tenant le quart de Hugues Dongeas, de Foucherans, sises à Torpet.

1 Je, Guyot dit Ferriers, de Salins, et je, Jahannete, sa feme, 2 façons à savoir à toz ces qui ces lettres verront et orront 3 que, come discorde fu entre \2 l'abbez et le covent de Saint Vincent, por lour et por lour maison de Bonevaus d'une part, et nos d'autre part, sor terres, prez, chans, chesas \3 assis à-Torpet et ou fynaige de Torpet, ou autre part, 4 lesqués terres, Hugues, çay en arrier dit Dongeas, de Foucherens, tenoit de la maison de Bone\4vaus por .I. bichet de froment censal, 5 pais et acorde fu faite entre lour et nos, par le consoil de bones genz, en tel manere que je, Guyot, et Jahannete, \5 ma feme, aurons et tenrons le quart de totes les devandites choses, don li descort estoit entre nos et lour, et lidit abbes, li covent et la maison de Bonevaus \6 auront et tenront la moitié de totes ces choses, et nos lour rendrons et paerons chascon an la moitiez de demie bichet de froment à la feste sain Mar\7tin d'yver. 6 Et je, Guyot, et Jahannete, ma feme, avons heu le prez à une charre de fein d'avantaige des dites terres. 7 Et se ensi estoit que nos, ou lidit \8 abbes et li covenz conqueressiens aucones terres d'autre genz, de cele terre l'abbes et li covent doivent paier la moitié por la raison de la lour moitié, et nos \9 le quar por la raison de nostre quart, se nos ou il hi volons panre por la moitié du demie bichet de froment rendant, et li dit abbes et li covent nos doivent \10 garantir nostre quart en bone foi et en tot lous. 8 Et por ce que ce soit ferme chose et estable, je, lidit Guyot et je, devantdite Jahannete, sa feme, \11 avons fait saeler ces lettres du seal du chapitre de Saint Morise de Salins. 9 Ce fu fait en l'an que l'incarnation Nostre Segnor corroit per mil et .CC. \12 et .LX.VI., ou mois de join.