Accueil>Les corpus textuels>Charte chDoubs192

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : (chDoubs)
Responsable du corpus : Martin Glessgen
Édition de la charte : -

chDoubs192

1263, juin ou juillet.

Type de document: Charte: hommage.

Objet: Hommage de Jean, fils de P. prévôt de Jussey, à Hugues, comte palatin de Bourgogne, et Alis, sa femme, et reprise en fief de ses possessions de Cemboing, ainsi que des biens de son père à Jussey, sauf trois hommes et leurs meix tenus de Gérard de Bourbevelle, en échange de 40 jours de garde par an.

Auteur: Jean, fils de P. prévôt de Jussey.

Sceau: [Besonce], abbé de Charlieu et de P[ierre], abbé de Faverney.

Bénéficiaire: Hugues, comte palatin de Bourgogne, et Alis, sa femme.

Autres Acteurs: Gérard de Bourbevelle.

Support: Parchemin jadis scellé sur double queue de trois sceaux, 200x138. Vidimus par Fremin de Coquerel, garde de la prévôté de Paris, AD Doubs, BTC 428-2.

Lieu de conservation: AD Doubs, BTC 428-1.

Édition antérieure: J. Gauthier, 1908, Cartulaire des comtes de Bourgogne, no CLXIV, p. 144.

Verso: C2. fyé à Camboinz de J., filz de P. Prevost, de Jussey.

1 Je, Jehanz, fiz çay em arriers P., prevost de Jussé, 2 fais savoir à toz cex qui verront cex presentes latres 3 que \2 je suy devenuz hons liges à noble baron Hugon, conte palazin de Borgogne, et à la noble dame Alis, contesse palazine \3 de Borgogne, sa feme, 4 et ai pris et receu de lor em fief lige et em chasemant quant que je ai de part Marguerite, çay em \4 arriers ma mere, à Cemboinz, et as apandises, em homes, em més, em bois, em chans, em prez, em aigues, em \5 jostises, em fiez et em domenuires, em toz benefiz et em toz proages et quant que je y aquerrai qui soit d'aluef, fors \6 que trois homes et lor mes que je tien em fief de Gir. de Volbervile; 5 et il, avec lo devandit fief, ont outro moi \7 et à mes hoirs à tenir de lor et de lor hoirs, em fié lige et em chasemant, quant que vanra à moi de mon partage des biens \8 mon pere à Jussé et as apertenances, fors que ce que est d'autruy fief. 6 Et je et muy hoir qui lo fief tenrons em devons faire \9 la garde à Jussé .XL. jors chescum an, quant requis em seriens de lor et de lor hoirs, et cil qui ceste garde feront doi\10vent avoir lor fuyage em lor beus de Jussé tant com il demorroyent em ceste garde. 7 Et en \11 tesmoignage de cex choses, ai je fait seeler les presentes latres des seex as religieux B., par la grace de \12 Deu abbel de Chierleu, et P., par la grace de (de) Deu abbel de Faver. 8 Ce fait ou mois de joignat, l'an \13 de l'incarnatiom Jhesu Crist mil dous cenz et sexante et trois.