Accueil>Les corpus textuels>Charte chDoubs182

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : (chDoubs)
Responsable du corpus : Martin Glessgen
Édition de la charte : -

chDoubs182

1263, 25 mars (n. st.).

Type de document: Charte: donation.

Objet: Don fait par Jean, comte de Bourgogne et seigneur de Salins, à son fils Hugues, comte palatin de Bourgogne, du château et du bourg de Bracon, d'un pré situé à Bracon, du parc situé au-dessus de Bracon, d'Hugues, châtelain de Bracon, fils de feu dan Wiot, du tiers de ses vignes du val de Salins et d'une rente de mille livrées par an, assises sur son puits de Salins, après sa mort. Ces biens sont un dédommagement pour régler les querelles existantes entre Jean et son fils Hugues, et pour les biens reçus par Jean de sa femme Mahaut [de Bourgogne], mère d'Hugues – 60 muids de vin de Beaune à prendre tous les ans dans les celliers du duc de Bourgogne, qu'il a vendus, 1000 marcs d'argent, Barges, Labergement-lès-Seurre, et Chalon, qu'il a échangés avec le duc de Bourgogne contre la seigneurie de Salins[a] –, biens qui devaient revenir à Hugues, comme héritier de sa mère.

Auteur: Jean, comte de Bourgogne et seigneur de Salins.

Sceau: Guillaume, archevêque de Besançon et Jean, comte de Bourgogne et seigneur de Salins.

Bénéficiaire: Hugues, comte palatin de Bourgogne.

Support: Parchemin jadis scellé sur double queue, il reste le sceau de Jean, comte de Bourgogne et seigneur de Salins, 315x202.

Lieu de conservation: AD Doubs, BTC 403-4.

Édition antérieure: B. Prost et S. Bougenot, 1904, Cartulaire de Hugues de Chalon, no 530, p. 386; J. Gauthier, 1908, Cartulaire des comtes de Bourgogne, no CLIII, p. 134.

Verso: Est ce que Jehan, cuens de Bourgogne, receu dou mariage de Mahau, sa premiere fame, de plusieur villes, et de tut ce qu'il avoit en la cité de Chalon, que il bailla au duc de Bourgogne, par un eschange de ce que li dus avoit à Salins, dans la […] que il fist par ce est nommé en cestes lettres. Ceu que li coens de Chalon reçuit dou mariaige Mahat, sa premiere fenme.

1 Nous, Jehans, cuens de Borgogne et sires de Salins, 2 façons savoir à touz ces qui verrunt ces presentes lettres 3 que \2, cum nos haiens haü, receu et tenu, por le mariaige que nos preimes en Mahaut, nostre premiere fame, mere à noble baron Hugon, conte \3 de Borgogne palatin, sexante muis de vin de rente chascon an à Beaune, ou celier à noble baron Hugon, duc de Borgogne, lesquex nos vandi\4mes, por noz neccessaires besoignes delivrer, et haiens haü et receu doudit mariaige dous mile mars d'argent, en bons deniers nombrez \5 plainement et entierement, lesquex nos havuns despendu en noz profitables affaires, et torné sunt en nostre preu, et haiens pris, haü et tenu \6 doudit mariaige nostre dite fame, la vile et la poesté de Barges, et Labergement devant Seuerre, et quant que nos haviens, et teniens \7 et soliens tenir en la cité de Chalon et es appendises doudit mariaige, lesquex devant dites viles et les quex devant dites choses nos \8 donames et baillames adit duc, por l'eschainge que nos feimes à lui de la segnorie de Salins, laquel noz haumes doudit duc, et laquel \9 nos tenuns orendroit. 4 Nous, en recompensaciun et en eschainge dou devant dit mariaige et des fruiz, des yssues et des chatez que \10 haü et trait en havuns, puis la mort à ladite Mahaut, jadis nostre fame, et en recompensaciun et en emende de grieves et de domaiges \11 que fait havuns adit Hugon nostre fil, de quoi nos haviens malvaise conscience, et por nos delivrer de ceste dete et oster de pechié, havons \12 doné, ottroié et quitté, aps nostre decés, adit Hugon, nostre fil et fil et hoir à ladite Mahaut, 5 le chastel de Bracon et le borc, si come \13 il se porte dois Furnise envers Bracon, et nostre pré de Lotun, et le parc desus Bracon, si com il est jusque à la porte de Bracon, avoc ce qui \14 i siet, et Hugon, fil jadis dan Wiot de Salins, qui est chastelains de Bracon, et ses hoirs et mil livrees de rente permaignablement chascon \15 an en nostre poiz de Salins, et la tierce partie de totes noz vignes assises ou val de Salins. 6 Et por ces choses, lidiz Hugues, nostre fiz, nos a qui \16, per son soirement sor saint evvangile doné, nos et noz hoirs, totes les choses que il nos pooit demander per raison doudit mariaige \17 sa mere et des yssues, et des grieves et des domaiges que fait li haviens. 7 Et por ces choses tesmoignier, et por ce que eles soient fermes \18 et estables, et que nuns ne puisse encontre venir, nos havuns fait metre en ces presentes letres le sael à l'onorable en Jhesu Crist Willame, per la \19 grace de Deu arcevesque de Besençon, nostre pere et nostre chier segnor, avoc le nostre sael. 8 Ce fu fait l'an de l'incarnaciun Nostre Segnor mil \20 dous cenz et sexante et dous, le jor de Pasques flories.
Notes de fiche
[a] Par le traité de Saint-Jean-de-Losne, du 15 juin 1237, Jean a échangé avec le duc de Bourgogne ses biens situés à l'ouest de la Saône contre la seigneurie de Salins.