Accueil>Les corpus textuels>Charte chDoubs179

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : (chDoubs)
Responsable du corpus : Martin Glessgen
Édition de la charte : -

chDoubs179

1263, février (n. st.).

Type de document: Charte: reprise en fief.

Objet: Reprise en fief lige par Thibaud, seigneur de Rougemont et vicomte de Besançon, réserve faite par de la fidélité dûe à l'archevêque de Besançon, d'Hugues, comte palatin de Bourgogne, et d'Alis, sa femme, de ses biens de Gondenans[-les-Moulins], sauf les biens tenus du prieur de Boult, de Dampierre, de Grandvelle[-et-le-Perrenot), Tressandans sauf le manse de Brutim, et de Cubria, sauf ce que Jean Malechar tient de lui, les fiefs de Guillaume de Vennes, d'Hugues de Layer, de Perronin de Cuse, de Willermin de Vennes et d'Hugues de Thise, exceptés les biens jadis donnés par [Othon III], duc de Méranie, et promesse à mettre à leur disposition les maisons fortes et forteresses qu'il pourrait édifier sur ces terres.

Auteur: Thibaud, seigneur de Rougemont et vicomte de Besançon.

Sceau: [Humbert Ier], abbé de Bellevaux.

Bénéficiaire: Hugues, comte palatin de Bourgogne, et Alis, sa femme.

Autres Acteurs: L'archevêque de Besançon.

Support: Parchemin scellé sur double queue, 144x225.

Lieu de conservation: AD Doubs, BTC 453-10.

Édition antérieure: J. Gauthier, 1900, Recueil de quarante-huit chartes françaises de 1227 à 1280 pour servir à l'étude du dialecte franc-comtois, no XXXVII, p. 556.

Verso: Lettre d'hommage du seignor de Rougemont. Les fiez de plusieurs choses que messire Thiebaud de Rougemont tient du conte de Bourgogne.

1 Je, Thiebauz, sires de Rogemont et vicuens de Besençom, 2 fais savoir à toz cex qui verront ces presentes latres 3 que \2 je suy hons liges au noble barom Hugon, conte palazim de Borgogne, et à la noble dame Alis, contesse palazine de Borgogne, \3 sa feme, sauve la fealté l'arcevesque de Besençon, 4 et tien de lor em fief lige et em chasemant, et aussi doivent muy hoir \4 de lor et de lor hoirs, quantque je ai à Gondenans, fors que ce que je tien do priore de cel leu, et si em tiem la Bame de Gondenans, \5 et quant que je ai à Bou, et à Dampierre, et à Granvile, et lo fief mon si Guillaume de Vennes, lo fief qui fu mon si Hugon de Layer, \6 et lo fief Perronin de Cuse, et lo fief Willermim de Vennes, et lo fief mon si Hugon de Thise, et quantque je ai à Tracendans, fors que lo \7 més Brutim, et quantque je ai à Cubrial, fors que lo més que mes si Jehanz Malechar i tient de moi et ce que li dux de Melan me \8 dona à Guouhelans, et les apandises et les apertenances de totes ces choses devandites, et quantque je y ai, et puis, et doi avoir \9 em toz benefiz et em toz proages, et si ai acrehu lor fief por moi et por mes hoirs, lor et à lor hoirs de tot lo terrage qui est \10 dois le biez de la Merci Deu envers Guouhelans. 5 Et s'il avenoit que je, ou muy hoir, edifiessiens, em aucuns de cex leux, \11 fort mesom ou forterace, nos la tenriens par ladite ligace do dit conte et de la dite contesse et de lor hoirs, rendables et recep\12tables totes les hores que besoinz lor sera. 6 Et em totes ces choses devandites, les promat je tenir et garder fermemant et fe\13alment, por moi et por mes hoirs, lor et lor hoirs par ma foi donee, et que emcontre n'en irai, ne procurerai venir, par moi ne par autruy. \14 7 Et em tesmoignage de ces choses ai je fait seeler les presentes latres de mon seel et do seel au religieux abbel de Belevax. \15 8 Ce fu fait ou mois de favrier, l'an de l'incarnation Jhesu Crist mil .CC. et sexante et dous.