Accueil>Les corpus textuels>Charte chDoubs127

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : (chDoubs)
Responsable du corpus : Martin Glessgen
Édition de la charte : -

chDoubs127

1259, 11 mai.

Type de document: Charte: donation.

Objet: Donation aux religieux de Saint-Paul de Besançon par Aymon de Faucogney, seigneur de Villersexel, chevalier, avec l'accord de Jean, seigneur de Faucogney, d'un meix, de deux hommes, de droits de pêche et du pré des «Angles» à Ollans.

Auteur: Official de Besançon.

Disposant: Aymon de Faucogney, seigneur de Villersexel.

Sceau: Official de Besançon, Aymon de Faucogney et Jean de Faucogney.

Bénéficiaire: Les religieux de Saint-Paul de Besançon.

Autres Acteurs: Jean, seigneur de Faucogney.

Support: Parchemin jadis scellé de trois sceaux sur double queue.

Lieu de conservation: AD Doubs, 67 H 299 (fonds de l'abbaye Saint-Paul de Besançon).

Édition antérieure: J. Gauthier, 1900, Recueil de quarante-huit chartes françaises de 1227 à 1280 pour servir à l'étude du dialecte franc-comtois, no XXVI, p. 546; M. Lefèvre, 1975, Les plus anciennes chartes en langue française conservées dans le département du Doubs, no 126.

Verso: […] mex […] et de la pescherye […] Olans (XVe s.).

1 Nos, officiaus de la cort de Beseçom, 2 façons savoir à toz ces qui verront et orront \2 ces presantes latres 3 que Haymes, chevaliers, de Facognés, sires de Vilers, establiz en nostre \3 presance et venanz à çou per devant nos, 4 ay donaé et outroyé en pure et perpe\4tual aumosne Deu et à l'iglise de Saint Poul de Beseçom quamque il ay et puet avoyr \5 ou doit per raisom de fié et per autre raisom ou més Milet, de Ollans, et oudit \6 Milet et an totes les appandises doudit més et an la pascherie de Ollans \7 et ou pré des Angles et en Payen de Baumate, lou frere adit Milet, et \8 totes les choses que il povoit ou davoit reclamer ne demander per raisom \9 doudit més; 5 et tout çou que en ceste latre est contenu promat lidiz \10 Haymes guarder et garantir, pour luy et pour ses hoirs, par sa foy donee \11 corporemant, vers totes genz et en touz leus, an bone foy, à ladite eglise; 6 et \12 tout çou ay loié et outroié Jehanz, sire de Facognés, per sa foy. 7 Et vuet et \13 outroie lidiz Haymes que se il aloit contre cest don et contre ceste \14 covenance, per luy ou per autre, que nos lou escomminiens et metiens tote \15 sa terre en entredit. 8 Ou tesmognage de ceste chose, nos avons mis lou seel \16 de la cort de Beseçom en ces presentes latres avoc lou seel adit Haymom \17 et loudit Jeham qui tout çou ont loié et outroié per devant nos. 9 Çou \18 fu fait la vigile de Saint Pancray l'an que li incarnations nostre Seg\19nour Jesu Crist [corroit] [per] [1] mil et dous çanz et cinquante nuef anz.
Notes de transcription
[1] Oubli du scribe.