Accueil>Les corpus textuels>Charte chDoubs022

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : (chDoubs)
Responsable du corpus : Martin Glessgen
Édition de la charte : -

chDoubs022

1251, 16 au 30 avril.

Type de document: Charte: confirmation.

Objet: Confirmation par Guy, comte de Forez, de la vente faite à Hugues, comte palatin de Bourgogne, et à Alis, sa femme, par Alis, comtesse de Forez, de Quingey et du Val de Quingey, d'Ougney et du Val d'Ougney et de ses autres possessions situées entre la Saône et le Jura. Le prix de la vente, 6000 livres, consistant en 3000 livres tournois et 3000 livres de viennois, sera payé à Simon, seigneur de Châteauvillain, et à Renaud de Grancey, seigneur de Larrey (acte no 9).

Auteur: Guy, comte de Forez.

Sceau: Guy, comte de Forez.

Bénéficiaire: Hugues, comte palatin de Bourgogne, et Alis, sa femme.

Autres Acteurs: Alis, comtesse de Forez.

Support: Parchemin jadis scellé sur double queue.

Lieu de conservation: AD Doubs, B 392.

Édition antérieure: F. F. Chevalier, 1767, Mémoires historiques sur … Poligny, t. I, p. 348; J. Gauthier, 1908, Cartulaire des comtes de Bourgogne, no XXXIII, p. 34; M. Lefèvre, 1975, Les plus anciennes chartes en langue française conservées dans le département du Doubs, no 22.

Verso: De la vandue dou vaul de Quingei et d'Oigney (XIIIe-XIVe s.). Ratiffacion de la vendue du vaul de Quingey et plusieurs aultres (XIVe s.).

1 Nos, Guis, cuens de Forois, 2 façons savoir à-toz cex qui verront ces presentes \2 latres 3 que nos loons et outroyons tel vandue et tel outroy come dame \3 Alis, la contesse de Forois, nostre feme, a-fait Hugon, conte palazim de Borgongne, \4 et dame Alis, la contesse palazine, sa feme, 4 por trois mile livres de tornois \5 et por trois mile livres de viannois, de Quengé et do-Val de Quengé et d'O\6igné et do-Val d'Oigné et des apartenances et de tot ce que nos et nostre feme \7 aviens dois la Soune jusque à-la Jou, quar nos l'en avons doné puissance \8 do vandre et comandé li avons; 5 et se promatons per nostre foi donee que nos contre \9 ceste vandue n'en irons per nos ne per autruy, mais lor laisserons em bone \10 pais permaignablement, lor et lor hoirs, 6 et volons et comandons que l'om pay\11ait lo-pris de la devandite vandue mon-seignor Simon, seignor de Chestel\12vilaim, et mon seignor Renaut de Gran, seignor de Larré, ou à-lor coman\13demant, ou à-l'un de lor se li autres moroit ainceis que cist paiemanz \14 fust faiz, et nos nos en-tenrons por paiez. 7 En temoignance de ceste chose, \15 nos avons selees ces presentes letres de nostre seel, 8 l'ant dois l'Encar\16nacion Jhesu Crist mil .CCLI., ou mois d'avril.