Accueil>Les corpus textuels>Charte chDoubs009

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : (chDoubs)
Responsable du corpus : Martin Glessgen
Édition de la charte : -

chDoubs009

1249, septembre.

Type de document: Charte: vente.

Objet: Vente à Hugues, comte palatin de Bourgogne, et à Alis, sa femme, par Alis, comtesse de Forez, avec l'accord de Gui, comte de Forez, son mari, de Quingey, du château et du Val de Quingey, d'Ougney et du Val d'Ougney, du Val de Pagny et de ses autres possessions situées entre la Saône et le Jura. Le prix de la vente, 6000 livres, consistant en 3000 livres tournois et 3000 livres de viennois, sera payé à l'oncle de la comtesse de Forez, Simon, seigneur de Châteauvillain, et au cousin de celle-ci, Renaud de Grancey, seigneur de Larrey, qui ont conseillé cette vente. La comtesse de Forez s'engage en outre à donner à Hugues et à Alis les lettres de son mari confirmant la vente.

Auteur: Alis, comtesse de Forez.

Sceau: Alis, comtesse de Forez.

Bénéficiaire: Hugues, comte palatin de Bourgogne, et à Alis, sa femme.

Support: Parchemin jadis scellé sur double queue.

Lieu de conservation: AD Doubs, 1 B 392 (Quingey).

Édition antérieure: M. Lefèvre, 1975, Les plus anciennes chartes en langue française conservées dans le département du Doubs, no 9.

Verso: Facta est copia (début XIVe s.). Lettre de l'acquest de Quingey et dou vaul d'iceli et de plusieurs autres chouses (XIVe s.) et mesmement de Oigney et de Paigney (XVe s.).

1 Je, Alis, contesse de Forais, 2 fais savoir à toz cex qui verront ces presentes latres 3 que je ay vandu à mom seignor Hugom, \2 conte palazim de Borguoigne, et à ma dame Alis, sa-feme, contesse palazine de Borguoigne, per lo los mom seignor et mom mari Guiom, \3 conte de Forais, et per lo conseil mon oncle Simom, seignor de Chestelvilaim, et per lo consail mom bon cosim mom seignor Renaut de \4 Gran, seignor de Larré, 4 Quengé, lo chestel et lo Val de Quengé, et Oigné et lo Val de Oygné, et lo Val de Paigné \5 et totes les apartenances de cex leus et quant-que nos poyens avoir et deviens avoir en chasemanz et en domanures et en toz autres preuz \6 et en totes autres choses entre Saogne et la Jou au jor que ces lautres furent faites, 5 por sis mile livres, ce est à savoir trois \7 mile livres de tornois et trois mile lb. de viannois. 6 Et est à savoir que je, per mom sairemant que je ay fait corporelment, ay promis as de\8vandiz lo conte et la contesse que je lor porchaceray em bone foy les latres mom seignor et mom mari lo conte de Forais do los de \9 ceste vandue; 7 et s'il avenoit per avanture, que ja Deux ne doint, que mes sires li cuens de Forais morist ainceis que je aüsse baillié et porchacié \10 cex latres, je seroie quite de faire les latres do los et renoveleroie lo conte et la contesse les latres de ceste vandue. 8 Et est à savoir que je \11 ne suy de riens tenue de porter garantie de ceste vandue vers nuluy; 9 et est à savoir que je vuoil et outroy que des dites trois \12 mile livres de tornois et des trois mile livres de viannois que l'om les pait et face lo gré enterinement as devandiz Simom, seignor de \13 Chestelvilaim, et mom seignor Renaut de Gran et quant il les avront, je m'en tenray por payie; 10 et si tost com li cuens et la contesse \14 avront acompli les covenances inssi com il est contenu en lor latres que je en ay que sont seelees de lor seex, je les doy matre em possessiom \15 des choses que je lor ay vandues. 11 Et en tesmoignage de cex choses ai je fait seeler les presentes latres de mom seel. 12 Ce fu \16 fait l'ant dois l'Encarnatiom Jhesu-Crist mil .CC. et quarante nuef, el mois de septembre.