Accueil>Les corpus textuels>Charte chDoubs002

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : (chDoubs)
Responsable du corpus : Martin Glessgen
Édition de la charte : -

chDoubs002

1243, février (n. st.).

Type de document: Charte: donation.

Objet: Donation à l'abbaye des dames de Battant par Jean, comte de Bourgogne, pour le salut de son âme et de celles de ses aïeux, avec l'accord d'[Isabelle de Courtenay], sa femme, et de Hugues, son fils, d'une rente de 100 soudées à percevoir tous les quatorze jours depuis l'octave de la Chandeleur, [le 9 février], jusqu'à Noël, sur la saline de Salins, en monnaie estevenante ou en nature, avec possibilité pour les religieuses, si elles viennent en dehors du terme fixé et un jour où l'on procède à la cuite du sel, de percevoir une partie de leur rente.

Auteur: Jean, comte de Bourgogne.

Sceau: Jean, comte de Bourgogne, [Isabelle de Courtenay], sa femme, Hugues, son fils, et official de Besançon.

Bénéficiaire: Abbaye des dames de Battant.

Support: Parchemin jadis scellé de quatre sceaux. Les flots de soie rouge du sceau de gauche subsistent.

Lieu de conservation: AD Doubs, 114 H 7 (fonds de l'abbaye de Battant).

Édition antérieure: J. Gauthier, 1900, Recueil de quarante-huit chartes françaises de 1227 à 1280 pour servir à l'étude du dialecte franc-comtois, no IV, p. 528; M. Lefèvre, 1975, Les plus anciennes chartes en langue française conservées dans le département du Doubs, no 2.

Verso: Les latres à con[te] de Chalom (XIIIe s.)

1 Nos, [1] Jahanz, cuens de Borgoigne et sires de Salins, 2 faisons savoir à-toz ces qui ces letres verront 3 que nos donons et otroons Deu \2 et la maisson des dames de Batant de Besençon [2], de l'ordre de Citeas, en permenable amogne, por remission de nos pechiez et de nos ancessous, 4 \3 cent sodees de rante chacun quatorze jors de l'ant toz jors mais, das la octave de la Purificacion Nostre Dame que l'on dit Chandelose jus\4que à la Nativité Nostre Segnor, en nostre poiz de Salins, en deniers estevenans ou en bones danrees que prodome voient que bien le vaillent \5 leaumant et que l'en en poïs avoir cent souz regnablemant; 5 et ce que nos disons des quatorze jors disons nos por ce que l'an doit respondre \6 de quatorze jors en quatorze jors et à chascun rapons lor donons cent souz d'estevenans; 6 et se l'an ne faisoit tant de rapons de \7 quatorze jors en quatorze jors, tote_voie volons nos que l'an lor rande cent souz d'estevenans de quatorze jors en quatorze jors; \8 7 ne por la octave de Pasque ne por la octave de la Pentecoste, ne por la octave de la Touz Seinz ne por le respons de la Sein Jahan \9 ne por chosse que autres i-prengne ne por autres costumes, ne remaigne que elles ne pregnent de quatorze jors en quatorze jors en \10 deniers ou en bones danrees, en_si com nos avons devant dit; 8 et se outre les quatorze jors à çou jor i-venoient que les chadieres bulessant, les dames \11 preissent d'i_ceu à-fuer des quatorze jors et au-fuer des cent souz. 9 Et ce volons que soit estable permenablemant et por ce nos l'avons fait per le los de la contesse \12 et de Huguenin, nostre fil. 10 Et se nos ou nostre oir en veniens en_contre, ne nos ne autres por nos destorbiens ceste aumogne que l'an ne paast, nos volons \13 que l'arcevesque de Besançon ou ses officias meist nostre terre en entredit à la requeste des dames de Batant de Besançon et que li entredit ne \14 fust alachiez jus_que tant c'on eust randu es dames lors domages dou tot. 11 Et en tesmoignage de ce, nos et la contesse, nostre fame, et Hugues, \15 nostre fiz, avons mis nos seaus en ces letres. 12 Et nos.. [3] ..officias de Besançon, per la requeste dou devant dit conte et de la contesse, \16 sa fame, et de Huguenin, son fil, avons mis lou seau de la-cort de Besançon en ces letres. 13 Et ce fu fait en l'an de l'Encarnation Nostre \17 Segnor mil et doux cenz et quarante doux anz, ou mois de fevrier.
Notes de transcription
[1] Initiale ornée.
[2] Le scribe écrit toujours Besençonavec un ccédille.
[3] Tache.