Accueil>Les corpus textuels>Charte chHM056

Accueil

Descriptif du projet

Les corpus textuels

Interrogations linguistiques
[vers une autre interface]

Contact

 

Choix d'édition

édition critique
édition interprétative
édition diplomatique

Montrer la structure rhétorique

non
oui

   

Téléchargement du document

fichier xml fichier pdf

Documents linguistiques galloromans
Corpus : chartes de la Haute-Marne (chHM)
Responsable du corpus : Martin-D. Glessgen
Édition de la charte : Jean-Gabriel Gigot (révision: Jacques Monfrin et Lucie Fossier) / D. Kihaï

chHM056

1255, août

Type de document: charte: confirmation

Objet: Confirmation par Jean de Joinville, sénéchal de Champagne, conformément à un engagement pris par Geoffroy seigneur de Vaucouleurs, son frère, en date de juillet 1251 (no 30), de la donation faite à l'abbaye de Mureau par Pierre de Villouxel chevalier, et par Thierrion, son frère.

Auteur: Jean seigneur de Joinville, sénéchal de Champagne

Sceau: auteur

Bénéficiaire: abbaye de Mureau

Autres Acteurs: Geoffroy seigneur de Vaucouleurs, son frère

Rédacteur: chancellerie de Jean seigneur de Joinville, sénéchal de Champagne; scriptorium de l'abbaye de Mureau

Support: Parchemin jadis scellé sur double queue

Lieu de conservation: AD HM, 23H 1 - Abbaye de Mureau

Édition antérieure: Duhamel, Documents..., t. I, p. 170, d'après le Cartulaire de l'abbaye du XVIIe s.; original signalé par Marot, Etudes sur l'abbaye de Mureau, p. 15

Verso: Domini Johannis Joinville de decimis de Sirefontene (XIIIe s.)

1 Je, Johans, sires de Joinville, seneschaus de Champaigne, 2 faz conoissant à tous ceaus qui ces lettres verront et orront 3 que, cum li \2 abbes et li covans de Miroaut, de l'ordre de Preimoustré, eussent en aumonne perpetuel le tiers des deus pars des dimes gros et menus \3 de Syrefonteinne, dou don signour Thomas chevalier, de Braz, 4 et il eussent en gage dou signour Perron, son freire, et de ces hoirs \4 les autres deus pars des deus parties, pour cent et sexante lb. de pruvenisiens fors, 5 par le lous et par l'otroi Joffroi, mon freire, \5 signour de Vaucolour, de cui li hoir des diz chevaliers doient tenir la dite dime en fié, 6 et par le mien otroi, de cui mes diz freires \6 la redevoit tenir ausi en fié, 7 et de ladite aumonne et guagiere mes devant diz freires lor deust porteir loiaul guarantie envers \7 totes gens, si cum il est escrit ens lettres saelees de mon sael, 8 à la-fin, sires Pierres de Vilourcés chevaliers, et Thierrions, ses frei\8res, feauble mon dit freire et fil le dit Perron, 9 ont donei en aumonne perpetuel à l'anglise et au freires de la dite Miroaut, par\9mi ce que la guagiere soit quite, 10 le quart des deus pars des deus parties devant dites sus les quex la guagiere estoit, 11 si que \10 la dite englise et li freire ont la moitié partout en deus parties de tote la dime grosse et menue envers les devant diz sig\11nour Perron et Thierrion ou lor hoirs. 12 Et de ceste aumonne doient il porteir par lour sairement bone warantie envers totes \12 gens à la dite englise et au freires, ainsi cum il est escrit en lettres mon dit freire que sour ce sunt faites. 13 Ceste chose et ceste aumou\13ne est faite par mon lous et par mon otroi, et par le lous mon sovant dit freire, qui de-moi la devoit tenir en fié, ainsi cum il est \14 dit devant.
14 Et por ce que ceste chose soit ferme et estauble, je ai mis mon sael en ces presentes lettres en tesmoignaige de veritei, \15 à la requeste des devant diz signour Perron de Vilorcés et Thierrion, son freire.
15 Ce fu fait en l'an que li miliaires corroit par mil \16 et deus [1] cens et cinquante cinc ans, on mois de aoust.

Notes de transcription
[1] Après deus, le chiffre CCa été biffé.